Majówka w Ranczo Czerwony Młyn

1K

Nasz majówkowy wyjazd był spontaniczną decyzją. Gdy rozglądaliśmy się za noclegiem ciężko już było znaleźć jakieś ciekawe miejsce. Naszymi głównymi priorytetami była odległość – szukaliśmy czegoś max 3 godziny od domu. Atrakcje dla dzieci – plac zabaw to był nasz must have . Atrakcje w okolicy – miejsca do spacerowania i na rower. Idealnym miejscem okazała się Jura krakowsko – częstochowska i Ranczo Czerwony Młyn położony w Zdowie niedaleko Zawiercia, z dala od miasta i wioski w środku lasu. W ogół cisza i spokój, ptaszki, drzewa, skały. Okolica bardzo fajna.

Domek Różany

Wynajmowaliśmy Domek Różany, oprócz niego do dyspozycji gości jest Domek Lawendowy i Słonecznikowy mieszczą się one w domku typu bliźniak. Dwa apartamenty i pokój 2-3 osobowy. W obiekcie jest restauracja, można wykupić śniadania i obiadokolacje, oprócz tego można zamówić kawę lub lokalne piwo. Do dyspozycji dzieci jest plac zabaw ze zjeżdżalnią, piaskownicą, huśtawką, ścianką wspinaczkową i trampoliną. Można skorzystać z miejsca na ognisko oraz z grilla pod wiatą. Nasz Domek Różany był z prywatnym grillem i tarasem tylko i wyłącznie dla nas niestety przez to, że pogoda nie dopisała nie skorzystaliśmy z tej atrakcji. Na parterze domu jest kuchnia z lodówką, czajnikiem elektrycznym i kuchenką można więc bez problemu przygotować posiłek, łazienka z prysznicem i pokój z telewizorem i kominkiem typu koza a na piętrze sypialnia z łóżkiem małżeńskim i dwoma pojedynczymi łóżkami. Nasza 5cio osobowa rodzina pomieściła się tam ale jest to miejsce idealne dla 4 osób.

Na wyposażeniu kuchni było szkliwo, sztućce, garnki, ręcznik kuchenny, płyn do naczyń i sól. Trochę się zdziwiłam jak nie znalazłam cukru i kawy ale na szczęście niedaleko był sklep więc wysłałam męża po herbatę, cukier i kawę, resztę zabraliśmy z domu. Spakowałam kilka podstawowych produktów takich jak jajka, pieczywo, coś na kanapki, pomidory, masło, mleko, kakao (u nas obowiązkowo!) żeby w każdej chwili móc przygotować coś do zjedzenia bo z dziećmi to różnie bywa. Na miejscu mieliśmy też wykupione śniadania, które były wydawane w godzinach 9-11 i obiadokolacje w godzinach 15-17.

Atrakcje na miejscu i w okolicy

Atrakcją dla dzieci jest plac zabaw.

Wokół obiektu mamy też dostęp do ścieżek na piesze lub rowerowe wycieczki. Jest też kilka większych i mniejszych skałek na które można się wspinać. Z pewnością taki rodzaj aktywności przypadnie do gustu dzieciom.

Jura krakowsko-częstochowska to raj dla wspinaczy

Na terenie Rancza znajduje się skała z 4 trasami wspinaczkowymi – sprzęt we własnym zakresie. Jura krakowsko-częstochowska jest prawdziwym rajem dla wielbicieli tego sportu, można tutaj znaleźć trasy wspinaczkowe o różnych poziomach trudności.

Okoliczne atrakcje

Rezerwat przyrody Góra Zborów ze znajdującą się na jego terenie Jaskinią Głęboką – 4km

Zamek w Mirowie (4km), Zamek w Bobolicach (4km) Ogrodzieniec (22km), Olsztyn (25km)

Jurajski rowerowy Szlak Orlich Gniazd (50km)

Zalew w Kostkowicach z możliwością kąpieli (2,5km)

Skały Rzędkowickie (7km)

Stadnina koni (12km)

Jaskinie

Ojców

Pieskowa Skała

Co mnie absolutnie oczarowało

Klimat drewnianego domku, zapach drewna za każdym razem gdy wchodziło się do środka od razu na myśl przywodził miłą, ciepłą, rodzinną atmosferę. Sypialnia na piętrze również miała swój niepowtarzalny klimat, mimo że było tam strasznie gorąco to spało się bardzo dobrze. Zapach drewna, ciepło, panujący półmrok i skrzypiąca podłoga stwarzały przytulny klimat. Rankiem budził nas śpiew ptaków.

Podsumowując

Świetne miejsce dla lubiących aktywny wypoczynek, świetna baza wypadowa. Pisząc ten post doszłam do wniosku, że ze względu na niekorzystną pogodę nie udało nam się skorzystać z wielu atrakcji. Być może jeszcze tam wrócimy by nadrobić te zaległości. Jura krakowsko-częstochowska bardzo nam się spodobała i pewnie będziemy tam zaglądać częściej.