Ruch dobry na wszystko

594

Dopadła Cię już jesienna chandra? Wracasz z pracy po zmroku, rano nie masz ochoty wstać? Za oknem mgła i szaruga? Nie czekaj z postanowieniami do Nowego Roku tylko zacznij już dziś! Naukowcy udowodnili, że wystarczy 30 minut umiarkowanego ruchu 5 razy w tygodniu by poczuć się lepiej.

Ruch – magiczna pigułka na wszystkie problemy

Problemy w pracy, zakończenie związku a może jesienna depresja? Okazuje się, że magiczną pigułkę na wszystkie problemy i złe stany samopoczucia mamy pod ręką, a jest to RUCH. Aktywność fizyczna pozytywnie działa nie tylko na nasze zdrowie fizyczne ale też psychiczne.

Pandemia musiała przyczynić się do tego by aktywność fizyczną postrzegać jako sposób na „wyczyszczenie” głowy. Do 2020 roku znaczna większość nas o treningach myślała tylko w kontekście zdrowia i sprawności. Natomiast lockdowny przyczyniły się do tego, że nasze myślenie bardzo się zmieniło. Czas, kiedy to sport był często jedyną deską ratunku by na chwilę zająć myśli czymś innym niż covid przyczynił się do tego, że pod koniec 2020 roku 76% kobiet zadeklarowało, że treningi stały się najważniejszym elementem dbania o siebie. W krajach skandynawskich od lat ruch jest traktowany jako element terapii w stanach depresyjnych i lękowych.

Ważne kryteria

By nasza aktywność fizyczna miała wymiar terapeutyczny i pozytywny wpływ nie tylko na zdrowie fizyczne ale też psychiczne, warto spełnić kilka kryteriów:

  • trening powinien trwać przynajmniej 20 minut (optymalny czas to 45-60 minut)
  • powinien być tlenowy – bieganie, spacer, jazda na rowerze, pływanie
  • intensywny – dopasowany do naszych możliwości, nie zbyt lekki ale też nie bardzo męczący)

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) osoby w wieku 18-65 lat powinny wykonywać trening umiarkowany 5 razy w tygodniu przez 30 minut lub trening o zwiększonej intensywności przez 20 minut 3 razy w tygodniu – 60 minut tygodniowo – prawda że to niewiele? W tym przypadku wymówka „nie mam czasu” nie ma racji bytu.

Mam nadzieję, że ten krótki ale treściwy artykuł wpłynie na Ciebie tak, że już teraz stajesz na macie i zaczynasz trening lub ubierasz buty, kurtkę i wychodzisz na spacer 🙂

Zobacz inne artykuły

Fit owsiane pancakes (lekkie, zdrowe, bez glutenu)

Like
Close
Tworzone ze smakiem i pasją © Copyright 2020. Domoweserduszko.pl
Close