Pyszne i przede wszystkim bardzo zdrowe danie, polecam jako lunch, lekki obiad albo kolację.

Seler naciowy jest niskokaloryczny, a przy okazji skutecznie hamuje głód.

Składniki:

  • 1 seler naciowy
  • sól, pieprz, oliwa
  • garść świeżych ziół – bazylia, pietruszka, szczypiorek (lub inne)
  • sok z 1 cytryny
  • 150 ml białego wina *opcjonalnie
  • pół kostki tofu (wędzonego, naturalnego lub z ziołami) albo serka pleśniowego
  • garść orzeszków ziemnych lub piniowych

Przygotowanie:

Seler umyć, odciąć liście, a łodygi pokroić na kawałki odpowiadające szerokości naczynia. Zagotować wodę i wrzucić seler do wrzątku na 5 minut. Po tym czasie przelać zimną wodą i odstawić.

Zioła posiekać i wymieszać je z oliwą, sokiem z cytryny i winem*

Dodać sól i pieprz i gotowym dressingiem zalać ułożony w naczyniu żaroodpornym seler.

Na wierzch pokruszyć ser i piec w piekarniku w temperaturze 220 stopni około 15 minut.

W tym czasie orzeszki lekko uprażyć na suchej patelni, gotowe danie posypać orzeszkami. Można jeść na ciepło i na zimno.